21 mars 2012

Onsdag

Idag har det varit en perfekt vårdag! Med riktig vår värme!
 Dagen började med att en liten Vilgot vaknade 
klockan halv sex och han hade inga planer på att somna om! 
Han var pigg som en lärka! Så de var bara att pallra sig upp ur sängen och se glad ut ;) hehe.. 
Gjorde ordning flaska åt honom och la mig med lillhjärtat i soffan, myste under en filt framför tvn. 
Efter ett tag i soffan la jag ner han i myspölen och gjorde ordning frukost åt mig! 
När jag ätit frukosten, var de dags för Vilgot att äta sin morgongröt! 
Så gjorde ordning gröt åt honom och gav honom det! 
Efter han ätit upp gröten, blev det blöjbytte och sen la vi oss på golvet en stund :)
När jag varit på golvet ett tag med honom satt jag mig vid datorn och han låg kvar och lekte. 
Efter de gick jag och hänge tvätt och pyssla lite, innan de var dags att ge Vilgot lunch. 
Idag fick han Spagetti och köttfärssås. Efter han ätit sin lunch, plocka jag ihop lite här hemma.
Innan jag och lillman åkte till Bollnäs och handlade!
När vi handlat färdigt åkte vi hem, plocka ur varorna och åkte vidare hem till mamma. 
Blev bjuden på go fika där :) Och Vilgot åt lite mellanmål och prövade nya matstolen mormor köpt till han, som han kan sitta i när han kommer på besök. 
När vi åkte hem därifrån skulle vi plocka upp Wiktor, men han var inte riktigt klar. 
Så vi fick vänta lite på han och då fick även Vilgot åka fyrhjulig för första gången :)
Han fick ett stort leende på läpparna lill-skrutten våran!
När vi kom hem myste Vilgot med pappa medan jag lagade mat. 
Blev hasselbackspotatis med fläskytterfile, 5 peppars gräddsås och sallad!
Smakade gudomligt!!
Efter maten har vi myst i soffan hela familjen. 
Nu sitter jag här, Wiktor ligger på soffan och snarkar.. Och även Vilgot sover sen ett tag tillbaka!
Så de är väldigt lugn kväll här hemma. 
Nej, nu får det räcka för idag.. ska pallra mig till soffan nu!








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar